امنیت فریت بار

تضمین امنیت فریت بار شما به خارج از کشور، مهمترین خدمت ما به شماست.

 

امنیت در فریت بار به چه معناست؟

بحث امنیت در فریت بار، یکی از مهمترین مباحث در حوزه ی لجستیک می‌باشد. این امر هم برای شرکتهای تجاری و مسافران و مهاجران به خارج از کشور بسیار حایز اهمیت است، و هم برای شرکتهای فریت بار ، مانند شرکت پرشین کارگو. تمامی مراحل فریت بار، از تماس با شرکت فورواردر گرفته تا ارسال و تحویل در مقصد، میبایست بگونه ای انجام گیرد تا محموله‌های فریت شده، در نهایت سلامت، به مقصد ارسال شده و تحویل مشتری قرار گیرد. در این خصوص، امنیت فریت بار به دو حوزه‌ی کلی تقسیم میشود:

1- حوزه وظایف مشتری (مسافران و شرکتهای تجاری)

2- حوزه وظایف شرکت فریت بار ( شرکت پرشین کارگو)

این دو حوزه‌ی مورد بحث، سبب میشوند تا محموله‌های فریت شده، از خطرات فریت بار در امان مانده و سالم به دست مشتری در مقصد برسد. در این مقاله ما به زوایای مختلف مقوله ی امنیت بار فریت می‌پردازیم.



چه خطراتی ممکن است در فریت بار وجود داشته باشد؟

برخی از خطراتی که ممکن است یک محموله بار فریت را در ریسک خطر قرار دهد بدین شرح میباشند:

  • خطرات امنیتی : نظیر بمب‌گذاری و حملات تروریستی به محموله‌های بار
  • خطرات حراستی : نظیر مفقود شدن و یا سرقت تمام یا قسمتی از بار فریت شده
  • خطرات حفاظتی : نظیر آسیب دیدگی‌های محموله در طول پذیرش و ارسال بار به مقصد

وظایف مشتری در امنیت فریت بار



در این قسمت، ما نکاتی را به شما مشتریان عزیز یادآور می‌شویم تا با رعایت آنها، نقش خود را در امنیت فریت بار خود ایفا کرده باشید. رعایت این نکات از سوی شما، ما را در رعایت مقررات حراستی‌مان یاری میدهد تا بیش از پیش بتوانیم امنیت فریت بار شما را تضمین نماییم.

1- یافتن یک شرکت معتبر فریت بار

سعی کنید شرکتی را برای ارسال بار خود انتخاب کنید که دارای مجوزهای لازم جهت فریت بار باشد. زیرا تعداد زیادی از شرکتهای متفرقه در این زمینه مشغول به کار هستند که توانایی پشتیبانی کامل و بیمه و تضمین فریت بار شما را دارا نمی‌باشند. از اینرو ممکن است چنانچه در مراحل فریت بار، مشکلی ایجاد شود، آن شرکتها توانایی ایجاد یک راه حل مناسب برای حمل بار شما به مقصد نداشته باشند. یافتن یک شرکت معتبر فریت بار، آسودگی خاطر را برای شما در پی خواهد داشت.


2- ارسال بار بصورت فریت بار هوایی

انتخاب حمل هوایی بار، بهترین راه برای ارسال محموله‌ی شماست. حمل هوایی بار، سریع‌ترین و امن‌ترین روش حمل بار در تمام جهان به‌شمار میرود. چرا که امنیت حمل هوایی همواره به امنیت صنعت هوایی گره خورده است. فریت بار هوایی توسط شرکتهای معتبر، هم خیال شما را در این امر بسیار آسوده خواهد نمود و هم اینکه شما در سریع‌ترین زمان ممکن، لوازم خود را در مقصد تحویل خواهید گرفت. برای اطلاعات بیشتر، صفحه حمل هوایی بار را مطالعه کنید.


3- تفکیک درست لوازم در بار فریت

برای اینکه وسایل شما در طول ارسال لطمه نبینند، آنها را به طرز صحیحی از هم تفکیک کنید. به این معنا که مثلا مواد خوراکی، لوازم شخصی ، پوشاک و وسایل منزل را در یک بسته بندی قرار ندهید؛ بلکه هریک از آنها را تفکیک کرده و جداگانه بسته بندی کنید. این امر هم باعث میشود که بارها در نظم خوبی بسته بندی شود، و هم به هم آسیب نرسانند. ضمنا رعایت این مسئله باعث میشود در زمان بازرسی بار شما در دستگاه ایکس‌ری فرودگاه، حساسیت های امنیتی کمتر ایجاد شده و بسته‌های شما باز نشوند.
در این شکل از بسته بندی بار، بر روی بسته های حاوی لوازم شکستنی، برچسب‌های مخصوص زده میشود تا کارگران در هنگام حمل، آنها را با احتیاط بیشتری حمل نمایند.



4- همراه نداشتن کالاهای ممنوعه برای فریت بار

سعی کنید برای امنیت بار خود و عدم بازگشایی بسته‌های شما توسط بازرسین گمرک و حراست فرودگاه، از هماره داشتن کالاهای غیرمجاز در فریت بار خودداری نمایید. برای آگاهی بیشتر میتوانید صفحه ی کالاهای ممنوع در فریت بار را مشاهده نمایید.


5- همراه نداشتن کالاهای خطرناک در فریت بار

برای امنیت بار و همچنین امنیت پرواز و جان مسافران، از بهمراه داشتن کالای خطرناک در بار فریت اکیدا خودداری نمایید. کالاهای خطرناک به کالاهایی اطلاق میشود که میتوانند باعث ایجاد خطر یا حادثه برای پرواز شوند. برای اطلاعات بیشتر صفحه ی حمل کالاهای خطرناک را در سایت ما مشاهده نمایید.



بسته حای مشکوک حاوی کالای خطرناک در فریت بار


وجود کالاهای خطرناک در بار فریت مسافری، همیشه باعث سوءظن بازرسان حراستی شده و باعث میشود تا محموله های شما مورد بازرسی‌های دستی قرار بگیرد . این مسئله ریسک آسیب‌پذیری بسته های شما را بسیار زیاد خودهد نمود. بسته های حاوی کالاهای خطرناک نشانه هایی دارند مه به آنها اشاره میکنیم:

  • آثار یخ زدگی در سطح خارجی بسته (یا حاوی مواد خیلی سرد است ویا شاید یخ خشک داشته باشد)
  • روی بسته لکه وجود دارد یا خیس است (ممکن است حاوی کالای خطرناکی باشد که نشت کرده است)
  • انتشار بو (بو می تواند نشانه ای از نشتی کالای خطرناک در بسته بندی تکی یا over pack باشد)
  • تغییر مرکز ثقل بسته( می تواند نشانه ای از محتویات مایع خطرناک درون آن باشد)
  • شنیدن صدای تق تق، خش خش و.. در هنگام جابجایی بسته می تواند به خاطر وجود اسپری های گازی یا سایر کالاهای خطرناک باشد.
  • بسته هایی که تصاویر اره برقی، ماشین چمن زنی، چراغ پیک نیک، فانوس و ژنراتور دارند.(این کالاها ممکن است حاوی سوخت باشند)
  • سیم های بیرون زده از بسته می تواند خطرناک باشد.


نکات مهم درحفظ امنیت فریت بار توسط مشتری


  • هرگز کالاها و اشیاء قیمتی خود را در بار فریت قرار ندهید.
  • اشیاء قیمتی و با ارزش مانند دوربین، لپ تاپ و ساعت را با خود به داخل کابین ببرید.
  • مدارک شناسایی و مدارک با ارزش خود را در بار فریت قرار ندهید.
  • حتما همکاران ما را از وجود کالاهای با ارزش و آسیب پذیر خود مطلع نمایید.

نکته: ارسال کالاهایی با ارزش بیش از 1000 دلار به صورت فریت بار هوایی ممنوع می باشد. حمل این گونه از کالا ها طبق قوانین حمل کالای گرانبها انجام می‌گردد.

وظایف شرکت پرشین کارگو در امنیت فریت بار شما


امنیت فریت بار، مهمترین مسئله در خط مشی شرکت پرشین کارگو تعریف شده است. این شرکت با سرلوحه قرار دادن صداقت کاری و ارتقاء سطح دانش و خدمات و همچنین طراحی سیستم‌های نوین کاری، موفق به ثبت آمار بسیار موفقی در فریت بار مسافری شده ، و از سوی خطوط مختلف هوایی داخلی و خارجی، همواره به عنوان پرفروش‌ترین آژانس خدمات بار هوایی در کشور و امین‌ترین خدمتگزار برای شرکت‌های همکار و مشتریان خود، ایفای نقش نموده‌ است.
در ذیل، به برخی از خدمات این شرکت برای ایجاد امنیت بیشتر برای بار فریت، اشاره میشود:

1- بیمه ی فریت بار هوایی

اولین اقدام مهم شرکت پرشین کارگو در زمینه حفظ امنیت بار شما، بیمه‌ی حمل و نقل بار می‌باشد. اهمیت بیمه در صنعت حمل و نقل، به جهت ارزش بالای کالاهای ارسال شده، بسیار بالاست. چرا که حوادث قابل پیش‌بینی نیستند.

بیمه نامه باربری، پوششی است که به موجب آن، بیمه گر متعهد می شود که در مقابل دریافت حق بیمه از بیمه گذار، چنانچه در جریان حمل کالا و در نتیجه وقوع خطرات، کالای مورد نظر تلف شده یا دچار خسارت شود، بیمه گذار هزینه‌هایی را در ارتباط با این خسارات متحمل شود.

خوبست بدانید که شرکت پرشین کارگو نماینده معتبرترین و کارآمدترین شرکت‌های بیمه‌ای در زمینه ارسال بار هوایی در ایران می‌باشد.


2- سیستم یکپارچه حمل بار

بزرگ‌ترین نقطه قوت در زمینه "امنیت فریت بار هوایی" در شرکت پرشین کارگو، این می باشد که کلیه فرایند ارسال بار هوایی، از پذیرش و بسته بندی بار گرفته تا ارسال آن به گمرک و سپس انجام تشریفات گمرکی و صدور بارنامه، همه و همه توسط کادر متعهد و کاردان این شرکت و با حذف واسطه‌ها صورت می‌گیرد. عدم وجود شرکت‌های واسطه در این میان، ما را در هرچه امن‌تر کردن فرآیند ارسال بار شما یاری میرساند.


3- مشاوره رایگان متخصصین پرشین کارگو به مشتری

یک مشاوره ی عالی با متخصصین پرشین کارگو، زمینه‌ی آرامش خاطر و امنیت فریت بار شما را به همراه خواهد داشت. تیم متخصص پرشین کارگو با مشاوره دادن به شما در محل شما، شما را در انتخاب لوازم ارسالی، عدم انتخاب کالاهای ممنوعه در فریت بار، عدم ارسال کالاهای خطرناک، نوع بسته بندی بار و همچنین انتخاب ایرلاین معتبر برای ارسال هوایی بارتان، یاری میدهد. این مشاوره تخصصی که جزو خدمات رایگان پرشین کارگو در فریت بار محسوب میشود، هم در هزینه های شما صرفه‌جویی نموده و هم در امنیت بار فریت شده ی شما بسیار موثر خواهد بود.


4- بسته بندی تخصصی و ایمن در فریت بار

نقش بسته بندی در فریت بار بسیار حایز اهمیت میباشد. این اهمیت بقدری است که بدون در نظر گرفتن آن، احتمال اینکه هزینه های گزافی را بخاطر آسیب دیدن بارتان در مقصد متحمل شوید، بسیار بالا میبرد. ما در شرکت پرشین کارگو، با استفاده از اصول استاندارد بسته بندی بار، امنیت بار شما را تا حد زیادی تضمین می نماییم.

در یک بسته بندی استاندارد و حرفه‌ای، بار شما در برابر آسیب‌های فیزیکی مانند: تکانها، فشار و ضربه‌های احتمالی، حفاظت می گردد. این حفاظت، حتی دربر گیرنده ی ایمنی در برابر سایر آسیب ها از جمله تابش نور آفتاب، رطوبت، گرد و غبار و سایر آلودگی‌های محیطی هم خواهد بود.


نقش بسته بندی استاندارد در جلوگیری از سرقت بار

در یک بسته بندی حرفه ای و استاندارد، از دسترسی آسان به محتویات بار جلوگیری به عمل می آید. این بسته بندی به شکلی می‌باشد که پس از بسته بندی نهایی، در صورت باز شدن بار، امکان بستن بار به شکل قبل وجود نداشته باشد و صاحب کالا، از دستبرد و یا بسته بندی مجدد بار خود، مطلع می گردد.
مورد مهم دیگری که در بسته بندی استاندارد برای امنیت بار رعایت می گردد، دربرگیری یا انباشتگی می باشد. در این روش بسته های کوچک و اشیاء ریز، با یکدیگر در یک بسته‌ی بزرگتر و محکم‌تر و استاندارد بسته بندی میگردد، تا از سرقت یا خطر گم شدن بار جلوگیری به عمل آید. اهمیت این موضوع به قدری است که اکثر ایرلاین‌ها، از پذیرش بار با ابعاد کمتر از 10*20*30 سانتیمتر جلوگیری می کنند. برای اطلاعات بیشتر، صفحه بسته بندی فریت بار را در سایت ما مشاهده نمایید.

به من خبر بده:
اطلاع‌رسانی
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات