هزینه اضافه بار پروازهای خارجی و قیمت هر کیلو اضافه بار در فرودگاه امام خمینی

در این صفحه راهنمایی کاملی جهت هزینه‌های اضافه بار پروازهای خارجی در فرودگاه امام و قیمت هر کیلو اضافه بار در این فرودگاه را برای شما گرد آورده و به مقایسه‌ی آن با هزینه فریت بار مسافری پرداخته‌ایم.

هزینه اضافه بار مسافری در پرواز با هواپیما چیست؟

هزینه‌ی اضافه بار مسافری در واقع جریمه‌ای است که مسافر می‌بایست بابت باری پرداخت کند که بیش از حد مجاز به همراه می‌برد.

قیمت هر کیلو اضافه بار در فرودگاه امام در زمان پروازهای خارجی، یکی از مهمترین دغدغه‌های مسافرینی است که قصد سفر یا مهاجرت از ایران به خارج از کشور را دارند. چرا که هزینه اضافه بار هواپیما بالا بوده(مخصوصا در ایرلاین‌های خارجی نظیر ترکیش، امارات، لوفتهانزا، قطر ایرویز و ...) و این مسئله، باعث بالا رفتن هزینه‌های سفر به خارج از کشور می‌شود. مخصوصا هزینه هر کیلو اضافه بار برای دانشجویان و مهاجرت کنندگان به خارج از کشور بسیار مهم است؛ چرا که این گروه از مسافرین هواپیما، معمولا بار بیشتری نسبت به مسافرین دیگر دارند.

ما در این صفحه به طور کامل پیرامون قیمت هر کیلو اضافه بار در فرودگاه امام صحبت به میان آورده و هزینه هر کیلو اضافه بار پروازهای خارجی برای ایرلاین‌های مختلف داخلی و خارجی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در نهایت شما می‌توانید انتخاب کنید که بار خود را بصورت اضافه بار مسافری ارسال نمایید و یا از طریق فریت بار اقدام به ارسال آن به مقصد مورد نظرتان نمایید. چرا که وقتی پای هزینه‌ها به میان می‌آید، فریت بار روشی بسیار مقرون به‌صرفه جهت ارسال بار هوایی می‌باشد. اما در ابتدا نیاز است تا بداینم فرق اضافه بار با فریت بار در چیست؟



بار همراه مسافر در هواپیما چیست؟

مسافر در زمان پرواز هوایی خود، مجاز است تا مقدار بار معینی را همراه خود داشته و با همان پرواز ارسال نماید. این مقدار بار در زمان چک شدن مسافر و گرفتن کارت پرواز، تحویل ایرلاین شده و در زمان رسیدن به مقصد، پس از گذشتن از گذرنامه، روی غلتک تحویل مسافر میگردد.

این بار که با عنوان «بار همراه مسافر» ارسال می‌شود به دو شکل در قوانین بین‌المللی تعیین شده است:
1- جامه‌دان همراه مسافر: که مسافر می‌بایست آنرا تحیل ایرلاین دهد تا در انبار هواپیما قرار گیرد.
2- ساک دستی مسافر : که مسافر مجاز به حمل آن در کابین هواپیما می‌باشد.

هر کدام از این موارد دارای قوانینی هستند که در این مقاله به حجم و وزن آن می‌پردازیم و در مقاله‌ای دیگر هم به قوانین کالاهای مجاز در حمل این دو مورد از بار همراه مسافر پرداخته‌ایم.


اضافه بار مسافری چیست؟

همانطور که بیان شد، مسافران هوایی در زمان سوار شدن به هواپیما، معمولا بسته به کلاس ایرلاین و نوع بلیطی که خریده‌اند، مجاز به حمل باری مابین 25 الی 50 کیلوگرم با عنوان « جامه‌دان همراه مسافری» در پرواز هستند. اما اغلب اوقات، مسافران باری بیش از میزان تعیین شده به همراه دارند که حمل آن برایشان ضروری است. این میزان بار اضافه بر حد مجاز را اصطلاحا «اضافه بار مسافری» می‌نامند. برای مسافران هوایی بسیار مهم است که بتوانند این اضافه بار مسافری را همراه خود به مقصد مورد نظرشان ارسال نمایند. نکته اینجاست که شما برای حمل هر کیلوگرم اضافه بار مسافری، می‌بایست مبلغ بسیار بالایی را هزینه کنید، که در اوزان بالای 30 کیلوگرم، اصلا مقرون به صرفه نیست.



قوانین اضافه بار مسافری به چه صورت است؟

در زمان چک شدن مسافر در پشت کانتر و گرفتن کارت پرواز، مسافران جامدان‌های همراه خود را تحویل شرکت هوایی می‌دهند. میزان مجاز این بار و تعداد آن در بلیط مسافر قید شده است. هرچند که این دو در ایرلاین‌های مختلف ممکن است باهم تفاوت داشته باشند،‌اما در اغلب موارد این قوانین به یک صورت است؛ مگر اینکه شما در زمان خرید بلیط، میزان بار مجاز را شارژ کرده باشید و مجاز به حمل بار بیشتری نسبت به مسافرین معمولی باشید.

هزینه اضافه بار در فرودگاه امام

وقتی برای چک شدن بلیط و پاسپورت و دریافت کارت پرواز به کانترهای فرودگاه امام تهران مراجعه می‌کنید، میزان مجاز ارسال بار همراه در بلیط شما چک می‌شود. آنگاه شما می‌توانید چمدان‌های خود را تحویل دهید. چنانچه وزن چمدان‌های شما بیش ‌از حد مجاز باشد، می‌بایست به ازای هر کیلو، جریمه‌ای با عنوان هزینه اضافه بار پرداخت نمایید. این هزینه می‌تواند بسته به چند عامل مختلف، متفاوت باشد.


عوال موثر در هزینه اضافه بار در فرودگاه امام

  • نوع ایرلاین شما از لحاظ داخلی یا خارجی بودن
  • فاصله‌ی مبدا تا مقصد و مدت زمان پروازی شما
  • قیمت بلیط شما
  • نوع بلیط شما (اکونومی باشد یا بیزینس کلاس و یا فرست کلاس)
  • تک مسیره بودن یا دو مسیره بودن مقصد نهایی شما

میزان مجاز بار شما و همچنین هزینه اضافه بار شما در زمان پرواز، توسط این عوامل تعیین می‌شود. اینک به جزییات هزینه‌ها در زمان محاسبه اضافه بار در فرودگاه امام خواهیم پرداخت.


قیمت هر کیلو اضافه بار در فرودگاه امام چقدر است؟

قیمت اضافه بار در فرودگاه امام یک سوال بسیار کلی است که نمی‌توان با یک رقم آنرا بیان نمود. چرا که قیمت اضافه بار ایرلاین‌های داخلی و خارجی متفاوت بوده، و هر ایرلاین این هزینه را مطابق قوانین خود دریافت می‌کند. در ادامه ما هریک از این ایرلاین‌ها را بطور جداگانه بررسی نموده و قوانین بار مجاز آنها را هم بیان میداریم. بدیهی است که ممکن است این قیمت‌ها در زمان‌های مختلف اندک تفاوتی داشته باشند. اینک قیمت هر کیلو اضافه بار در فرودگاه امام برای ایرلاین های مختلف را در سال 1403 مورد بررسی قرار می‌دهیم:



هزینه‌ی هر کیلو اضافه بار پرواز خارجی

در اینجا به ذکر هزینه و قیمت هر کیلو اضافه بار در پروازهای خارجی فرودگاه امام در سال 1403 می‌پردازیم:

1- هزینه اضافه بار هواپیمایی امارات در سال 1403

هواپیمایی امارات برای پروازهای خود، بسته به مسافت پروازی شما، نرخی حدودا معادل یک درصد قیمت بلیط را به عنوان هزینه اضافه بار مسافری دریافت می‌کند. این هزینه برای هر کیلو اضافه بار، قیمتی معادل 20 تا 50 دلار می‌باشد.

قوانین اضافه بار هواپیمایی امارات

بار مجاز در کلاس معمولی برای هر مسافر 30 کیلوگرم
بار مجاز در کلاس بیزینس برای هر مسافر 40 کیلوگرم
هزینه اضافه بار هواپیمایی امارات برای هر کیلوگرم بین 20 تا 30 دلار

همانطور که گفته شد یکی از عوامل موثر در قیمت اضافه بار در پروازهایی مانند هواپیمایی امارات، مسافت پروازی و مقصد شماست. در جدول زیر شما می‌توانید جزییات بیشتری از هزینه اضافه بار هواپیمایی امارات را مشاهده نمایید:

مقصد پروازی هزینه برای هر کیلو اضافه بار در پرواز امارات
کشورهای اروپایی به ازای هر کیلو 25 دلار
دبی و حاشیه خلیج فارس به ازای هر کیلو 15 دلار
استرالیا و نیوزیلند به ازای هر کیلو 40 دلار
آمریکا و کانادا به ازای هر کیلو 75 دلار

از اینرو به عنوان مثال شما برای 10 کیلو اضافه بار در پرواز امارات به مقصد کانادا یا آمریکا،‌ می‌بایست مبلغ 750 دلار پرداخت نمایید که مبلغ بسیار بالایی است. از اینروست که در بسیاری موارد، فریت بار برای مسافران بسیار به‌صرفه‌تر می‌باشد.



1- هزینه اضافه بار هواپیمایی ترکیش

هواپیمایی ترکیش برای پروازهای خود، بسته به مسافت پروازی شما، نرخی حدودا معادل یک درصد قیمت بلیط را به عنوان هزینه اضافه بار مسافری دریافت می‌کند. این هزینه برای هر کیلو اضافه بار، قیمتی معادل 20 تا 50 دلار می‌باشد.

مشخصات بار همراه مجاز و هزینه اضافه بار در هواپیمایی ترکیش
بار مجاز در کلاس معمولی برای هر مسافر 30 کیلوگرم
بار مجاز در کلاس بیزینس برای هر مسافر 40 کیلوگرم
هزینه اضافه بار هواپیمایی ترکیش برای هر کیلوگرم بین 20 تا 30 دلار


1- هزینه اضافه بار هواپیمایی لوفت‌هانزا

هواپیمایی لوفت‌هانزا برای پروازهای خود، بسته به مسافت پروازی شما، نرخی حدودا معادل یک درصد قیمت بلیط را به عنوان هزینه اضافه بار مسافری دریافت می‌کند. این هزینه برای هر کیلو اضافه بار، قیمتی معادل 20 تا 50 دلار می‌باشد.

مشخصات بار همراه مجاز و هزینه اضافه بار در هواپیمایی لوفت‌هانزا
بار مجاز در کلاس معمولی برای هر مسافر 30 کیلوگرم
بار مجاز در کلاس بیزینس برای هر مسافر 40 کیلوگرم
هزینه اضافه بار هواپیمایی لوفت‌هانزا برای هر کیلوگرم بین 20 تا 30 دلار



هزینه هر کیلو اضافه بار ایرلاین‌های داخلی

در اینجا به ذکر هزینه و قیمت هرکیلو اضافه بار در پروازهای خارجی با ایرلاین‌های داخلی در فرودگاه امام می‌پردازیم:

1- هزینه اضافه بار هواپیمایی ایران‌ایر

هواپیمایی ایران‌ایر (هما) برای پروازهای خود، بسته به مسافت پروازی شما، نرخی مصوب را به عنوان هزینه اضافه بار مسافری دریافت می‌کند. این هزینه برای هر کیلو اضافه بار در پروازهای اروپایی با پروازهای آسیایی متفاوت است. در جدول زیر به ذکر این موارد می‌پردازیم:

مشخصات بار همراه مجاز و هزینه اضافه بار در هواپیمایی ایران‌ایر
بار مجاز در کلاس معمولی برای هر مسافر 30 کیلوگرم
بار مجاز در کلاس فرست برای هر مسافر 40 کیلوگرم
هزینه اضافه بار هواپیمایی ایران‌ایر برای هر کیلوگرم بین 20 تا 30 دلار


1- هزینه اضافه بار هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ماهان برای پروازهای خود، بسته به مسافت پروازی شما، نرخی حدودا معادل یک درصد قیمت بلیط را به عنوان هزینه اضافه بار مسافری دریافت می‌کند. این هزینه برای هر کیلو اضافه بار، قیمتی معادل 20 تا 50 دلار می‌باشد.

مشخصات بار همراه مجاز و هزینه اضافه بار در هواپیمایی ماهان ایر
بار مجاز در کلاس معمولی برای هر مسافر 30 کیلوگرم
بار مجاز در کلاس بیزینس برای هر مسافر 40 کیلوگرم
هزینه اضافه بار هواپیمایی ماهان برای هر کیلوگرم بین 20 تا 30 دلار


1- هزینه اضافه بار هواپیمایی ایرتور

هواپیمایی ایرتور برای پروازهای خود، بسته به مسافت پروازی شما، نرخی حدودا معادل یک درصد قیمت بلیط را به عنوان هزینه اضافه بار مسافری دریافت می‌کند. این هزینه برای هر کیلو اضافه بار، قیمتی معادل 20 تا 50 دلار می‌باشد.

مشخصات بار همراه مجاز و هزینه اضافه بار در هواپیمایی ایرتور
بار مجاز در کلاس معمولی برای هر مسافر 30 کیلوگرم
بار مجاز در کلاس بیزینس برای هر مسافر 40 کیلوگرم
هزینه اضافه بار هواپیمایی ایرتور برای هر کیلوگرم بین 20 تا 30 دلار


اضافه بار مسافری چه مشکلاتی را برای مسافر ایجاد می‌کند؟

به همراه داشتن بار زیاد در هنگام پرواز، علاوه بر برخی ممنوعیت‌ها و هزینه‌های بالای آن، می‌تواند مشکلات دیگری را هم برای شما ایجاد کند. مثلا دست ‌و پا گیری آن در زمانی که شما برای چک شدن و دریافت کارت پرواز و چک گذرنامه، زمان کمی دارید. به‌ همراه بردن چمدان‌های متعدد در سالن چک و گذرنامه و ترانزیت واقعا دردسرساز و دست و پا گیر است. ضمنا شما می‌بایست زمانی را صرف انتظار در صف پرداخت هزینه‌های بسیار زیاد اضافه بار مسافری بکنید.

از سوی دیگر، به همراه بردن برخی کالاها در چمدان همراه مسافر، غیر مجاز بوده، و یا برخی ایرلاین‌ها در مورد حمل آنها سختگیری‌هایی دارند. در این مورد می‌توانید صفحه بارهای غیر مجاز در بار هوایی را مشاهده نمایید. ضمنا ارسال برخی کالاها با ممنوعیت‌های خاصی همراه است و یا نیاز به طی مراحل قانونی و خاص دارد. برای مثال به همراه بردن حیوان خانگی در هواپیما که بسیاری از ایرلاین‌ها آن را به صورت بار همراه پذیرش نمی‌کنند. مطالب بیشتر در زمینه ارسال حیوان زنده را در بخش قوانین حمل حیوانات با هواپیما آورده‌ایم. لذا شما از طریق ارسال بار به صورت فریت، بسیاری از لوازم ممنوعه در بار همراه مسافر را به صورت هوایی به مقصد خود ارسال نمایید.

فریت بار مسافری: بهترین راه حل برای ارسال اضافه بار در هواپیما

فریت بار مسافری بهترین جایگزین برای اضافه بار مسافریست. چرا که در فریت بار مسافری، شما مجاز به حمل هر میزان بار شخصی و غیرتجاری، با صرف مبلغ بسیار پایین‌تری نسبت به اضافه بار هستید؛ به شرط آن که بار شما، جزو کالاهای غیر مجاز در فریت بار محسوب نشوند. شما می‌توانید در فریت بار مسافری، تمام لوازم مجاز در فریت بار را، پیش و یا پس از پرواز خود، به مقصدتان در هرگوشه از جهان، بصورت غیر همراه ارسال نموده، و هرگاه به مقصد رسیدید، در گمرک فرودگاه، محموله‌ی خود را ترخیص نموده و تحویل بگیرید.


حس آرامش و اطمینان همواره در سایه ی تخصص و کارآمدی بدست می آید. این همه رضایتمندی از شرکت پرشین کارگو توسط شرکت‌های بزرگ تجاری ایران، اتفاقی نیست. ما همواره بهترین راه حل‌ها را برای فریت بار مسافری شما، به شما ارائه خواهیم داد.



جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ارسال بار به خارج از کشور و هزینه‌های آن، با کارشناسان ما تماس بگیرید:

23 12 29 41 21 98+
مشاوره رایگان در واتساپ

چطور می‌بایست بار خود را فریت کنیم؟

فقط کافیست تا با دفتر پرشین کارگو در باربری فرودگاه امام خمینی تماس بگیرید. مابقی کارها را به ما بسپارید. صفر تا صد بسته‌بندی و ارسال هوایی بار شما را، پرسنل باتجربه‌ی ما، به صورت کاملا تخصصی برای شما انجام خواهند داد. چنانکه شما با خیالی آسوده، تنها به امر سفر خود بپردازید.


هزینه‌های اضافه بار در مقایسه با هزینه‌های فریت بار

فریت کردن بار، هزینه‌ها را برای مسافران به خارج از کشور، حداقل تا یک سوم کاهش می‌دهد. در برخی پروازها، شما برای هر کیلو اضافه بار مسافری، می‌بایست 30 دلار پول پرداخت نمایید. اما با فریت کردن بارتان، بعضا شما می‌توانید به ازای ارسال هر یک کیلو بار فریت، مبلغ 2 تا 5 دلار پول پرداخت نمایید.

برای آگاهی بیشتر از هزینه‌های فریت مسافری و پایین آوردن هزینه‌های ارسال بار به خارج از کشور، صفحه‌ی قیمت هر کیلو بار هوایی را مطالعه نمایید. همچنین شما می‌توانید نرخ حمل هوایی بار با ایرلاین‌های داخلی را، به صورت آنلاین در صفحه‌ی استعلام قیمت حمل و نقل بین‌المللی در سایت ما مشاهده نمایید.

به من خبر بده:
اطلاع‌رسانی
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات