سوالات متداول پیرامون فریت بار مسافری

در اینجا ابهامات مسافران پیرامون فریت بار هوایی پاسخ داده شده است


حس آرامش و اطمینان همواره در سایه‌ی تخصص و کارآمدی بدست می‌آید. اینهمه رضایتمندی از شرکت پرشین کارگو توسط شرکت‌های بزرگ تجاری ایران، اتفاقی نیست. ما همواره بهترین راه حل‌ها را برای فریت بار مسافری شما، به شما ارائه خواهیم داد.



جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ارسال بار به خارج از کشور و هزینه‌های آن، با کارشناسان ما تماس بگیرید:

23 12 29 41 21 98+
مشاوره رایگان در واتساپ
1آیا حضور مسافر جهت "فریت بار مسافری" الزامی است؟
برای ارسال بار به صورت فریت بار ، حضور مسافر الزامیست . در صورت عدم امکان حضور وی، حضور یکی از اقوام درجه 1 مسافر به همراه مدارک شناسایی و تصویری از بلیط و پاسپورت شخص مسافر الزامی می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر مدارک فریت بار را مشاهده نمایید.
2اگر نام و اطلاعات مربوط به تحویل گیرنده کالا، در بارنامه اشتباه درج شده باشد، چه باید کرد؟
اطلاعات صحیح می‌بایست در اسرع وقت، به آژانس حمل کننده اطلاع داده شود، تا اصلاحات لازم صورت پذیرد و از تاخیر بیش از اندازه در تحویل بار جلوگیری گردد. مگرنه مشمول پرداخت هزینه‌های اضافی و انبارداری خواهید شد.
3اگر در هنگام دریافت بار فریت شده، متوجه آسیب رسیدن به محموله ارسالی شویم، چه باید کرد؟
توصیه می‌گردد پس از دریافت بار در فرودگاه مقصد و پیش از خارج شدن از فرودگاه، محموله ارسالی توسط تحویل گیرنده کنترل گردد و در صورت آسیب رسیدن به آن، جهت دریافت خسارت به دفتر ایرلاین مربوطه مراجعه گردد.
4در فریت بار مسافری، چقدر طول می‌کشد تا بار به مقصد برسد؟
بطور معمول، چنانچه پروازها به صورت عادی برقرار باشند، اگر مقصد شما کشورهای اروپایی نظیر انگلستان، آلمان، سوئد، فرانسه، فنلاند و.. باشد 2 الی 3 روز. ولی اگر مقصد بار فریت شده‌ی شما آمریکا و کانادا یا استرالیا باشد 3 الی 5 روز. لازم به ذکر است که این زمان تخمینی بوده و بستگی به نوع و حجم بار شما هم دارد.
ممکن است در شرایط کنونی کرونا، که پروازها به صورت مرتب انجام نمی‌شود، این زمان افزایش یابد. برای اطلاعات بیشتر، ترخیص و دریافت بار فریت مسافری در مقصد را مشاهده نمایید.
5آیا برای تحویل گرفتن بار در مقصد، نیاز به اصل بارنامه می‌باشد؟
برای دریافت کالا در مقصد، تنها با به همراه داشتن مدرک شناسایی و شماره بارنامه، می‌توان کالا را تحویل گرفت و نیازی به داشتن اصل بارنامه به همراه خود نیست.
6هزینه‌های فریت بار مسافری چگونه محاسبه می‌شوند؟
مدیریت هزینه‌های ارسال بار هوایی به خارج از کشور، برای مسافران و خصوصا دانشجویان خارج از کشور، بسیار حایز اهمیت است. هزینه‌های ارسال بار هوایی برای مسافران خارج از کشور، بستگی به عوامل متعددی دارد. برآیند این عوامل، قیمت تمام شده‌ی فریت بار شما را ایجاد می‌کنند. عواملی از قبیل: هزینه بسته‌بندی بار، هزینه‌ی توزین، تخلیه و بارگیری و انبارداری، هزینه بارنامه هوایی و...

برای آگاهی بیشتر، قیمت کارگو را مشاهده نمایید.
7ساعت کار گمرک در پایانه هوشمند بار امام خمینی(ره) به چه شکل می‌باشد؟
از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح لغایت 2 بعد از ظهر
گمرک در روزهای پنجشنبه و جمعه و در تعطیلات رسمی، تعطیل می‌باشد.
8ارسال چه کالاهایی در فریت بار مسافری ممنوع می‌باشد؟
در فریت بار مسافری، ارسال برخی کالاها ممنوعیت دارد. برخی از این کالاهای به دلیل ارسال با هواپیما شامل ممنوعیت هستند، و برخی کالاها هم از لحاظ گمرکی، غیر مجاز تلقی می‌شوند. برای اطلاعات کامل، صفحه کالاهای ممنوع در فریت بار مسافری را مشاهده نمایید.
9چه کالاهایی را می‌توان بصورت "فریت بار مسافری" ارسال نمود؟
کلیه‌ی لوازم منزل از قبیل کمد، تخت، مبلمان، فرش (دستباف و ماشینی)، پیانو، بوفه، تابلو نقاشی، ظروف، کتاب، مواد خوراکی، خشکبار، پوشاک و البسه و کلیه‌ی وسایل شخصی . برای اطلاعات بیشتر، کالاهای مجاز در فریت بار مسافری را مشاهده نمایید.
10چند کیلو بار می‌توان بصورت فریت بار مسافری ارسال نمود؟
برای فریت بار مسافری محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توانید کلیه‌ی لوازم منزل تان را بصورت فریت بار هوایی ارسال نمایید. البته باید ظرفیت هواپیما را نیز در نظر گرفت.
11وزن بار هوایی در پروسه فریت بار مسافری، چگونه اندازه گیری می‌شود؟
وزن بار هوایی شما در پروسه فریت بار مسافری، به نوع کالایی که قصد ارسال آن را دارید و نحوه بسته‌بندی بار شما بستگی دارد. وزن بار شما در فرودگاه و بر روی باسکول گمرک فرودگاه امام خمینی، مشخص خواهد شد. و برای محاسبه وزن حجمی بار شما، ابعاد بار برحسب سانتی‌متر جهت محاسبه، اندازه‌گیری خواهد شد.
برای آگاهی بیشتر در مورد بار حجمی و تاثیر بسته‌بندی در هزینه‌ها، صفحه‌ی بسته‌بندی بار فریت را مشاهده نمایید.
12آیا موقعیت بار پس از صدور بارنامه، قابل پیگیری می‌باشد؟
امروزه با فراهم شدن خدمات الکترونیکی و ثبت کلیه مراحل ارسال بار تا تحویل شرکت‌های حمل هوایی امکان پیگیری موقعیت بار برای کلیه مشتریان فراهم گردیده است.
شما همواره می‌توانید با مراجعه به قسمت پیگیری بارنامه فریت از موقعیت دقیق بار خود مطلع شوید.
13آیا می‌توان لوازم باتری‌دار را بصورت فریت هوایی ارسال کرد؟
جابجایی و حمل و یا حتی به همراه داشتن لوازم الکتریکی دارای باتری و یا انواع باتری یدکی و پاور بانک‌ها، در حمل و نقل هوایی، دارای محدودیت‌ها، ممنوعیت‌ها و شرایط ویژه حمل می‌باشند. مثلا باتری لیتیوم یونی که بیش از حد گرم می‌شود، می‌تواند باعث انفجار یا آتش‌سوزی شود. دمای سوختن چنین باتری‌هایی بیش از 600 درجه سانتیگراد است.
از اینرو حمل لوازم باتری‌دار در فریت بار مسافری امری حایز اهمیت می‌باشد که در بحث کالاهای خطرناک بدان پرداخته شده. برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی حمل باتری‌های لیتیومی در هواپیما را مشاهده کنید.
به من خبر بده:
اطلاع‌رسانی
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات