قیمت هر کیلو بار هوایی


قیمت حمل بار هوایی خارجی و هزینه فریت بار

 

هزینه های فریت بار مسافری به خارج از کشور

"هزینه های فریت بار" و مدیریت آنها برای مسافران و مهاجران و دانشجویانی که قصد ارسال بار و یا لوازم منزل خود را به خارج از کشور دارند ، یکی از مهمترین مسائلی است که در صنعت حمل و نقل بین المللی و لجستیک به آن پرداخته میشود.

اگر شما هم قصد مهاجرت و یا سفر به خارج از کشور را داشته باشید ، حتما برای ارسال بار خود به مقصد مورد نظرتان ، نیازمند این هستید که بتوانید هزینه های فریت بار خود را دانسته و مدیریت کنید. دانستن اینکه قیمت ارسال لوازم منزل‌تان به خارج از کشور ، شامل چه هزینه‌هایی میشود ، از نکات مهمی‌ست که با آن مواجه هستید.



هزینه های فریت بار ، شامل چه مواردی میشود؟

به طور خلاصه هزینه ارسال بار هوایی به خارج از کشور را ، موارد زیر تشکیل می دهند:

1 هزینه بسته بندی بار فریت

قبلا در مقاله ای دیگر ، به اهمیت بسیار بالای "بسته بندی بار فریت" پرداخته بودیم. برای همین بدیهی است که هزینه بسته بندی بار فریت، با توجه به متریال یا مواد استفاده شده جهت بسته بندی بار و در صورت لزوم به گرفتن مجوز های لازم برای بسته بندی بار شما، محاسبه میگردد. بسته بندی بار شما ، بسته به کالاهای شما ، میتواند شامل کارتن ، جعبه های چوبی یا فلزی ، پالتهای چوبی یا پلاستیکی، فوم های حباب دار مخصوص بسته بندی کالاهای شکستنی ، کارتنهای مخصوص حمل بارهای فاسد شدنی و یا خطرناک و... باشد ، که هریک هزینه های متفاوتی را برای شما در بر میگیرند.
دانستن این نکته ی مهم الزامیست که : یک بسته بندی استاندارد و حرفه ای علیرغم تضمین در آسیب ندیدن بار،هم در هزینه بسته بندی و هم در هزینه های حمل شما، و هم در بازخرید لوازم در صورت آسیب دیدن کالای شما ، صرفه جویی خواهد کرد.


2 هزینه ی حمل تا قسمت بار فرودگاه امام خمینی (ره)

با توجه به مسافت تهران تا پایانه هوشمند بار در فرودگاه امام خمینی(ره) برای ساکنان شهر تهران ، و مسافت بیشتر برای ساکنان شهرستانها ،‌ فرآیند انتقال بار شما ، دارای هزینه های حمل زمینی هم می باشد ، که با توجه به وزن، ابعاد و ماهیت بارمتغییر می باشد.

جهت جلب رضایت شما مشتریان عزیز ، شرکت پرشین کارگو این فرآیند را، برای ساکنان استان تهران، حومه تهران و کرج، با کمترین هزینه انجام می‌دهد. برای هموطنان عزیز در سایر استانها هم تدابیری اندیشیده شده ، تا کالای ایشان ، توسط نمایندگی‌های ما در اقصی نقاط ایران، با کمترین هزینه به تهران حمل شوند تا برای ارسال به کشور مقصد ، آماده شوند.

3 هزینه ی توزین ، تخلیه و بارگیری و انبارداری

این هزینه ها شامل موارد متعدد (توزین، تخلیه و بارگیری ، انبارداری، پالت بندی، بسته بندی های مجدد در صورت نیاز و...) می باشد . این هزینه ها با توجه به وزن ، ماهیت ، ارزش و نوع جواز متغییر بوده و توسط شرکت مسئول مستقر در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی، محاسبه و تعیین میگردد.

4 هزینه ی تشریفات گمرکی و گرفتن پته مسافری (برگه سبز) یا جواز صادراتی برای کالاهای تجاری

این هزینه ها شامل فرآیند اظهار بار توسط مسافر و یا شرکت ، تا گرفتن مجوزهای ارسال بار مسافری برای مهاجران ، و یا صادرات بار تجاری برای بازرگانان محترم میباشد.

5 هزینه های گرفتن مجوزهای مربوط به بار و بسته بندی

برخی کالاها برای ارسال هوایی به خار از کشور ، نیازمند اخذ مجوزهایی میباشند. همچنین برای برخی کالاها هم ، بنابه صلاحدید سازمانهای دارای صلاحیت ، مجوز بسته بندی های خاصی در نظر گرفته شده است. در اینگونه موارد هزینه های جداگانه ای برای شخص یا شرکت ارسال کننده بار در نظر گرفته میشود.

برای مثال برای ارسال برخی مواد خوراکی و یا میوه جات و سبزیجات ،‌نیاز به گرفتن مجوزهای قرنطینه گیاهی میباشد. که در مقاله ی "بارهای فاسد شدنی" به آنها پرداخته ایم. همچنین برای ارسال برخی کالاها که شمال مواد خطرناک میباشند هم بسته بندی های استاندارد UN نیاز میباشد که در مقاله ی "ارسال هوایی کالاهای خطرناک" در مورد آن به تفصیل سخن گفته ایم. این هزینه های اضافی بستگی با نوع بار و مقصد مورد نظر شما دارند.

6 هزینه بارنامه ی هوایی

بخش مهمی از هزینه های ارسال بار هوایی به خارج از کشور، مربوط به هزینه بارنامه ی هوایی می باشد. این هزینه، توسط ایرلاین حمل کننده بار، بر طبق رویه و مقرات و نرخ مشخص جهانی دریافت می گردد.

هزینه های ارسال بار هوایی

هزینه بسته بندی و حمل بار تا فرودگاه + هزینه تشریفات گمرکی و انبارداری + هزینه مجوزها و صدور بارنامه هوایی


خدمات حرفه ای و کامل پرشین کارگو در زمینه حمل هوایی بار ، تضمین کننده مدیریت هزینه های شماست.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت هر کیلو بار هوایی


تاثیر ماهیت کالا بر هزینه فریت بار

برخی از کالا ها مانند کالاهای خطرناک یا حیوان زنده، هزینه حمل بالاتری نسبت به فریت بارهای معمولی مسافری دارند. از اینرو ، بر قیمت تمام شده ی فریت بار شما به خارج از کشور موثرند.


هزینه مجوزهای لازم جهت حمل بار خارجی

ممکن است برای ارسال هوایی برخی از کالاها به برخی از کشورهای مقصد ، و یا بسته به نوع بسته بندی بار شما ، نیاز به گرفتن و به همراه داشتن برخی مجوز های خاص باشد. مشاورین ما شما را از این موضوع آگاه خواهند ساخت. چرا که اخذ این مجوزها ، بر قیمت تمام شده ی حمل بار هوایی شما تاثیر مستقیم دارند.


نوع بسته بندی بار

برخی از بسته بندی ها ، با توجه به ماهیت کالا و یا قوانین کشورهای مقصد و یا شرکت های حمل کننده ، بسته به نوع و مقدار متریال استفاده شده ، از هزینه بیشتری برخوردار می باشند. برای مثال پالت بندی کردن محموله های شکستنی شما برای جلوگیری از آسیب دیدگی کالا، بر هزینه های فریت بار شما موثر میباشند.


تاثیر ایرلاین حمل کننده بار ، بر قیمت هر کیلو بار هوایی

بیان این نکته ضروریست که ایرلاین های مختلف، نرخ های حمل هوایی متفاوتی دارند. این نرخ ها با توجه به خارجی و یا داخلی بودن ایرلاین ، کلاس هواپیمایی و با توجه به خدماتی که ارائه میدهند ، متغییر بوده و در هزینه حمل بار هوایی شما ، موثر می باشند.


مقصد فریت بار

در اکثر مواقع، با توجه به افزایش فاصله مقصد از مبدا فریت بار، هزینه های حمل هوایی نیز افزایش خواهد یافت. در برخی از مسیر ها هم به دلیل عدم وجود پرواز مستقیم از مبدا ، بار به صورت غیر مستقیم و دو مسیره حمل شده ، و حتی در برخی موارد نیز بخشی از مسیر ، توسط تراک (کامیون) بصورت حمل زمینی ارسال میگردد. کلیه این موارد در هزینه حمل بار هوایی شما تاثیرگذار بوده و موجب افزایش هزینه فریت بار مسافری شما میگردند.


تاثیر حجم بار بر قیمت فریت

در صورت بیشتر شدن حجم بار نسبت به وزن ناخالص ، هزینه های حمل بر مبنای حجم بار شما محاسبه شده و طبیعتا هزینه حمل بار هوایی شما افزایش می یابد. مثلا کالاهایی مانند الیاف و پوشاک و مبلمان ، بصورت حجمی محاسبه میشوند. در ذیل در مورد بارهای حجمی به تفصیل صحبت خواهیم کرد.


تاثیر نرخ ارز بر هزینه فریت بار هوایی به خارج از کشور

با توجه به محاسبه ی کرایه حمل بار هوایی در ایرلاینهای خارجی به دلار و یا سایر ارزهای خارجی ، و متغییر بودن نرخ ارز در ایران ، در صورت افزایش نرخ ارز، بدیهی است که هزینه های حمل شما نیز به ریال افزایش خواهند یافت. بیان این نکته ضروریست که قیمت تمام شده فریت بار شما با ایرلاین های خارجی ، به نرخ ارز وابسته می‌باشد.


تاثیر قانون مینیمم هزینه، بر قیمت تمام شده فریت بار مسافری

ایرلاین‌های دنیا از یک قانون برای حمل هوایی خود پیروی میکنند . این قانون مینیمم هزینه نام دارد. بدین صورت که ایرلاین‌ها نقطه های خاصی برای قیمت دهی فریت بار در نظر دارند. مثل 45 کیلو و یا 10 کیلو. شما با دانستن قوانین مربوط به این نقاط، میتوانید در قیمت تمام شده ی فریت بار مسافری خود صرفه جویی نمایید. برای راهنمایی بیشتر در این خصوص با همکاران ما تماس بگیرید.



جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه‌های فریت بار مسافری، با کارشناسان ما تماس بگیرید:

22 12 29 41 21 98+
مشاوره رایگان در واتساپ

نحوه محاسبه ی "وزن حجمی" به چه صورت است؟

مسلما برخی از کالاها ، نسبت به فضایی که اشغال میکنند ، وزن کمتری دارند. به بیانی دیگر برخی کالاها مانند مبلمان و صندلی ، با وزن کم ، فضای زیادی را از انبار هواپیما به خود اختصاص میدهند. به دلیل وجود محدودیت وزن و حجم در انبار هواپیما ، مطابق قوانین بین المللی اتحادیه جهانی هوانوردی (IATA) ، اینگونه بارها بصورت بار حجمی محاسبه میگردند.

طبق فرمول زیر ، ابتدا وزن معادل حجم بار (Volumetric Weight) بعد از بسته بندی محاسبه شده سپس با وزن واقعی كالا يا وزن باسكولي (Gross Weight) مقایسه میشود و هر کدام از این دو بیشتر باشد آنرا به عنوان وزن قابل پرداخت (Chargeable Weight) انتخاب میکنند و هزینه های حمل هوایی بار ، بر طبق آن محاسبه می گردد.

وزن معادل حجم = 6000 / (بیشترین طولxبیشترین عرضxبیشترین ارتفاع)
*ابعاد بر حسب سانتی متر می باشد.

در واقع شما برای استفاده از هر متر مکعب فضای بار هواپیما ، باید حداقل هزینه 167 کیلو گرم بار را بپردازید.


سوال و جواب هایی در مورد هزینه های فریت بار

برای رفع هرگونه ابهام در مورد هزینه های فریت بار به خارج از کشور ، در این بخش به برخی سوالهای شما پاسخ داده شده است. اگر پس از مطالعه ی این بخش ، باز هم ابهامی در زمینه ی هزینه های حمل بار هوایی داشتید ،‌میتوانید از طریق کامنت و یا از طریق دکمه مشاوره رایگان در زیر همین پاراگراف، از همکاران ما بصورت رایگان در واتساپ مشاوره دریافت نمایید. ما صمیمانه به تمام بهامات شما پاسخ خواهیم داد ، تا بدون هیچ ابهامی ، بتوانید لوازم منزل و یا کالای مورد نظر خود را به هرگوشه از جهان ،‌ارسال نمایید.

1 نحوه پرداخت هزینه های حمل به ریال است یا دلار؟

هزینه حمل بار هوایی در ایرلاین های داخلی مانند هواپیمایی ایران ایر ،هواپیمایی ماهان و هواپیمایی قشم ایر ، به ریال محاسبه و به ریال نیز دریافت می گردد. اما هزینه حمل بار هوایی در ایرلاینهای خارجی مانند هواپیمایی امارات ،هواپیمایی ترکیش و هواپیمایی قطری به دلار و یا سایر ارز های خارجی محاسبه شده ، و با توجه به نرخ تبدیل ROE به ریال تبدیل و دریافت میگردد.

2 نرخ تبدیل ارز به ریال (ROE) چیست؟

این نرخ ، جهت تبدیل ارز های خارجی به ریال، توسط بانک مرکزی به صورت هفته ای محاسبه و به واحد مالی هواپیمایی ها اعلام می گردد. و برای همه شرکتهای هواپیمایی و نمایندگیهای رسمی فروش کارگوی دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری ، لازم الاجرا می باشد.